یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۴:۲۰

پساب 9 واحد صنعتی هرمزگان وارد دریا می‌شود

‌ باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه روزانه شش میلیون و 800هزارتن پساب صنعتی وارد دریا می‌شود، اظهارکرد: 9 واحد صنعتی جزو صنایع آب بر و تولید کننده پساب صنعتی هستند که با توجه به موقعیت قرارگیری آنها در محدوده ساحل، پساب صنعتی آنها به میزان ذکر شده به دریا می‌ریزد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، مهندس مجید وفادار ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در نشست خبری روز زمین پاک افزود: پالایشگاه‌های نفت بندرعباس، پاسارگاد، نفت فلات قاره‌ای لاوان نفت لاوان، نفت فلات قاره سیری، نفت ستاره خلیج‌فارس، نیروگاه‌های حرارتی بندرعباس و مپنای قشم، شرکت‌های فولادکاوه جنوب کیش و هرمزگان جنوب از جمله 9 واحد صنعتی هستند که پساب صنعتی آنها به دریا ریخته می‌شود.


وی تصریح کرد: هم اکنون روزانه یکهزار و 450 تن پسماند عادی در هرمزگان تولید می‌شود که 750 تن آن مربوط به شهرها و 700 تن نیز مربوط به روستاهای استان است‌. وفادار با بیان اینکه سرانه تولید روزانه پسماند در هرمزگان 918 گرم در روزاست، خاطرنشان کرد: مقدار پسماند تفکیک شده در سایت تل سیاه بندرعباس حدود 40تن در روز برابر با 10درصد کل پسماندها‌ست که رقم بسیار ناچیزی است. وی اضافه کرد: مقدار تخلیه نخاله در سایت بندعباس نیز روزانه 105سرویس کامیون است‌.


مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان همچنین با اشاره به پسماندهای عفونی که مخاطرات بسیاری را برای محیط زیست و سلامتی مردم به همراه دارد، بیان کرد: روزانه دو هزار و 600 کیلوگرم پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که یکهزار و 350 ‌کیلوگرم آن مربوط به شهر بندرعباس است. وی با بیان اینکه ‌دو بیمارستان ابوموسی و شریعتی بندرعباس فاقد دستگاه بی‌خطر ساز فعال پسماند هستند، اضافه کرد: هم‌اکنون در 12 بیمارستان استان دستگاه بی‌خطر ساز فعال پسماند نصب و در شش بیمارستان نیز این دستگاه نصب نشده است.


وفاداردر ادامه میزان تولید پسماند ویژه استان را 250 تن در روز اعلام کرد و گفت: در بخش پسماند صنعتی نیز یکهزار و 750 تن پسماند در روز تولید می‌شود‌. وی همچنین با اشاره به مدیریت پسماندهای شهرهای ساحلی و تالاب‌ها خاطرنشان کرد: تاکنون در 21 شهر‌ستان طرح جامع مدیریت پسماند بررسی شده است که 15 شهراقدام به تهیه این طرح کرده‌اند. مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از انجام 352 مورد بازدید و بررسی کارشناسی واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی به عنوان بخشی ازعملکرد پایشی سال 94 یاد کرد و گفت: سال گذشته 14 مورد شکواییه مردمی نیز در ارتباط با مسائل زیست محیطی به این اداره کل ارجاع و بررسی شده است. هفته زمین پاک-دوم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار"درختان برای زمین و زمین برای زندگی" با ویژه برنامه‌های متنوعی در سراسر استان همراه است.



  کد خبر : 1542
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :